19 juni 2013

De drie nieuwe P’s van eieren

Waarom er in dozen eieren bijna steevast een los veertje zit? Ik kan niet anders dan denken dat dat pluimpje één van de P’s is van de eier-marketing mix.

En daar is sinds vandaag –althans mijn observatie dateert van vandaag- voor vrije uitloopeieren nóg een P bijgekomen: de P van polychroom.



Want de vrije uitloopeieren die ik vandaag kocht, waren niet zoals ik van batterij- en scharreleieren gewend was  monochroom, maar juist een bonte verzameling van wit, beige en verschillende tinten bruin. Dat gaf mij een goed gevoel: géén uniforme legfabriekseieren, maar puur natuur!

What’s next? Een niveautje hogerop, biologisch, heb ik zo tot mijn grote schaamte nog nooit geprobeerd, maar het zou logisch zijn, wanneer die niet alleen in kleur, maar ook in grootte zouden verschillen, pluriform, met misschien hier en daar een verdwaalde dubbele dooier...

De drie nieuwe P's van eieren: Pluriform, Polychroom en met een Pluimpje!


1 opmerking: